Про це заявив директор GMK Center Станіслав Зінченко.

"50% шляхів потребують і ремонту і тотальної реконструкції. Тобто сьогодні 7 тис. км шляхів потребують капітального ремонту, але щорічно проводиться ремонт 200-300 км. минулого року-всього 48 км. це взагалі парадокс! Ще 3 тис.км потребують реконструкції. УЗ заклала 850 млн. грн, це 10% від загального обсягу інвестицій в 2020 році, в 2021-му - трохи більше, але цього не вистачає. Необхідно щорічно десь 3-4 млрд. грн, а не 800 млн., щоб просто шляхи не руйнувалися», - розповів Зінченко в ефірі телеканалу «Україна 24».

За його словами, щоб привести залізничні колії в нормальний стан, поліпшити рух і підвищити швидкість поїздів, як на європейських дорогах, а також забезпечити безаварійність, необхідні значно більші інвестиції – близько 60 млрд грн.

Укрзалізниця повинна вкладати кошти в ремонт шляхів, інакше вона не зможе заробляти на перевезеннях – експерт

Експерт підкреслив: УЗ хронічно не виконує свої інвестиційні плани з ремонту інфраструктури, що негативно позначається як на швидкості пересування залізницею, так і на його безпеці. І якщо ситуація не зміниться, компанія продовжить втрачати своїх клієнтів, які будуть перемикатися на альтернативні шляхи доставки своїх вантажів.

"Вантажні перевезення-дуже прибуткові, за рахунок них УЗ і живе. У них від 15% до 30% прибутковість у вантажоперевезень. Тобто для того, щоб заробляти гроші, УЗ повинна ремонтувати шляхи», - пояснив Зінченко.

Раніше екс-міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що оновлювати рухомий склад «Укрзалізниці» потрібно, але в першу чергу необхідно модернізувати залізничну інфраструктуру і підвищити якість перевезень, інакше поїздам і вагонам буде ні по чому їздити.

У свою чергу гендиректор Федерації роботодавців і транспорту України Володимир Гусак зазначав, що ситуація з перевезеннями залізницею значно погіршилася: через поганий стан шляхів оборотність вагонів зросла на чверть і відправники стикаються з дефіцитом вагонів. Тому головними пріоритетами для УЗ в новому році повинні стати закупівля достатньої кількості локомотивів, і ремонт залізничного полотна.

Джерело